Formarea preoțească II
Pregătirea studenților pentru activitatea de îngrijire spirituală presupune pe lângă pregătirea teoretică și însușirea comportamentului de îngrijitor spiritual. Parte a acestuia trebuie să fie confruntarea cu propria personalitate (slăbiciuni și puncte forte deopotrivă). Activitatea în grup include: exerciții de comunicare, cunoaștere de sine și de dezvoltare a personalității completat de consulatrea între patru ochi.
Competențe
Competențe specifice
Prezența activă în activități de grup. Completarea introspecției cu rezultatele exercițiilor de autocunoaștere. Urmărirea conștientă a procesului de dezvoltare a personalității. Să fie capabil de interpretarea autoreflexivă a misiunii de preot.Structura cursului
Distribuția fondului de timp
Număr de ore pe săptămână | Curs | Seminar | Practică | |
---|---|---|---|---|
2 ore/săptămână | 0 | 0 | 2 | |
28 ore/semestru | 0 | 0 | 28 |
Studiu individual | Ore/sem | |||
---|---|---|---|---|
Timpul total estimat | 68 | |||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie și notițe | 16 | |||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate și pe teren | 12 | |||
Pregătire seminarii, teme, referate, portofolii și eseuri | 10 | |||
Tutoriat | 2 | |||
Total studiu individual | 40 |
Examinare
Nota generală se compune din: participare activă la cursuri și practică (pondere de 20%) și nota finală de examinare (pondere 80%).
Bibliografie
Carte
- (2010): A mentálhigiéné elméleti és gyakorlati megközelítése. Cluj-Napoca: Kolozsvári Egyetemi Kiadó, pp. 1-232
- (2004): Életesemények. A pásztori lélektan és a filozófia tükrében 1.. Mentálhigiénés Kultúra V.. Budapesta: Semmelweis Egyetem TF, pp. 14-33
- (2003): Tanulmányok a vallás és lélektan határterületeiről. Lelki jelenségek és zavarok . Budapesta: Semmelweis Egyetem TF- Párbeszéd (Dialógus) Alapítvány, pp. 1-383