Identitate pastorală profesională
Cursul are ca scop ca studentul să facă cunoștință prin intermediul cursurilor și a literaturii de specialitate cu aspectele profesionale și personale ale conversației pastorale. Într-un prim pas se expune teoria conversației pastorale. În acest scop se descriu teoriile relevante ale limbajului (limbaj medial, dialogic), cele mai importante modalități de comunicare (verbală, nonverbală, paraverbală), teoriile relevante de comunicare (nivelurile de comunicare, analiza tranzacțională) și dinamica comunicării. Apoi va fi prezentată teoria și dinamica conversației unice (așa numita conversație de fulger) precum și teoria și dinamica relației pastorale îndelungate. Urmează prezentarea competențelor profesionale și personale necesare conversației pastorale.
Seminarul atașat cursului lărgește și consolidează cunoștințele legate consilierea pastorală.
Competențe
Competențe specifice
Studentul își însușește cunoștințele de bază necesare pastorației și consilierii eficiente a indiviziilor și a cuplurilor respectiv a familiilor. Studentul înțelege aspectul terapeutic a prezenței și a conversației pastorale, legitățile comunicării precum și esența competențelor profesionale și personale necesare conversației pastorale, cunoaște necesitatea, beneficiul și esența reflectării.Competențe generale
Studentul înțelege legitățiile și dinamicele care înfluențează conversațiile internumane și știe să le folosească în mod adecvat.Structura cursului
Distribuția fondului de timp
Număr de ore pe săptămână | Curs | Seminar | Practică | |
---|---|---|---|---|
4 ore/săptămână | 2 | 2 | 0 | |
56 ore/semestru | 28 | 28 | 0 |
Studiu individual | Ore/sem | |||
---|---|---|---|---|
Timpul total estimat | 196 | |||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie și notițe | 100 | |||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate și pe teren | 20 | |||
Pregătire seminarii, teme, referate, portofolii și eseuri | 20 | |||
Tutoriat | 0 | |||
Total studiu individual | 140 |
Examinare
Studentul dovedește prin examenul scris, că și-a însușit esențele teoriei, care stă la baza conversației pastorale, și cunoaște esența competențelor profesionale și personale.
Bibliografie
Carte
- (2007): Reflecteren kun je leren. Basisboek voor pastoraat en geestelijke verzorging. Kampen: Uitgeverij Kok, pp. 1-362
- (2002): The Art of Listening. Dialogue, Shame and Pastoral Care, pp. 1-218
- (2008): Seelsorge, Begleitung, Begegnung, Lebensdeutung im Horizont des christlichen Glaubens. Neukirchen-Vluyn: Neukirchener Verlag, pp. 1-515
- (1986): A közvetlen emberi kapcsolat szabályszerűségei , pp. 1-235
- (2007): Handbuch der Seelsorge. Grundlagen und Profile, pp. 1-531
- (2004): GABALs großer Methodenkoffer. Grundlagen der Kommunikation. Offenbach: GABAL Verlag, pp. 1-296
- (2007): Gespreksvoering bij geestelijke verzorging. Een methodische ondersteuning om betekenisvolle gesprekken te voreren , pp. 1-234
- (2005): A lelkigondozói beszélgetés lélektana, pp. 1-186
- (2004): Négyszemközt, pp. 1-223
- (2009): Villámbeszélgetések a lelkigondozásban és a tanácsadásban. Módszertani bevezetés, pp. 1-170
- (2003): Pasztorálpszichológia 4. .. Interdiszciplináris szakkönyvtár , pp. 1-679